H-H Smíchov

Nejbližší oddílová schůze v pondělí 29.10.2018, další 26.11.2018

Vývěska

Oddíl

Galerie

24 imrvére

Bylo, nebylo...

Poradna

Testy

Príma nápad

Vložte do úst

!od 18 let!

Chat

Koutek poesie

Dva na jedno téma

Výroční zprávy

Archiv

Odkazy

 

TESTY


Test materiálu (15.9.2004)

      Mnoho začínajících cyklistů řeší otázku, zda se vyplatí kupovat opravdovou marihuanu, nebo na materiálu raději šetřit a volit levnější náhražky. Naši testovací jezdci se pokusí těmto stále nerozhodnutým poradit. Testový „souboj“ se odehrál mezi materiálem od kamaráda P.a trávou běžně dostupnou v zahradnictví.

Nejprve jsme zkusili vykouřit travní semeno, které jsme ubalili do kusu stránky ze sešitu A4 Krkonošských papíren. Odměnou za špatnou hořlavost nám byl krásný hustý dým a zvláštní aroma. Fyziologické účinky se výrazněji neprojevily, lze však předpokládat nepatrné zkrácení délky života.

Po vykouření materiálu od našeho kamaráda se jisté účinky dostavily. Jeden z jezdců si pochvaloval pocit silného opojení bez pocitu nevolnosti, který ho obvykle sužuje v opilosti, druhý začal spokojeně usínat. Marihuana je navíc při hoření o mnoho „čitelnější“ než travní semeno.

Nelze jednoznačně říct, že by jedna volba byla k hovnu. Podle výše popsaných vlastností se musí každý závodník rozhodnout sám.

Test Test Test Test



Voděodolná pouzdra PYTlick (13.2.2004)

      PYTlick White Sack: Jedná se o standartní verzi Pytlicku, kterou ocení především starší generace. Má osvědčený praktický design, který stejně jako u bratrského výrobku, konstrukčně umožňuje telefonování bez vyjmutí přístroje. Oproti Yellow Sacku však umožňuje lepší čitelnost displeje. Při uzavření dvěma gumičkami garantujeme vodotěsnost do 5 metrů. Pouzdro je nárazuvzdorné a je na něj poskytována zákonem daná záručí lhůta. Záruka zaniká v případě, že jsou ve výrobku schraňovány ostré předměty nebo je používán jako náhražka kondomu.

      PYTlick Yellow Sack je určen především mladší generaci. Je proto laděn do žluté barvy a doporučuje se užívat jej s kontrastní černou gmičkou. Yellow Sack je také omyvatelný (žlutá barva se nesmývá). Jeho design přímo vyzývá k předvádění, proto ho lze připevnit pomocí speciálního úchytu například na pásek od kalhot. Do podzimních plýskanic by se na trhu měly objevit Sacky XL, které budou větší a budou obsahovat loga některých renomovaných módních značek, například Tesco a Globus. Jejich cena by neměla přesáhnou 350 Kč.
PYTlick White Sack PYTlick Yellow Sack PYTlick Yellow Sack



Čong šhit feministic collection. (8.10.2003)

      Již si pomalu zvykáme, že věci používané námi muži nejsou pro naše protějšky dost dobré. Před několika lety si feministické hnutí vynutilo výrobu odlišného prádla a oddělené WC. Už v této době se ozývaly varovné hlasy, že zde se ženy nezastaví a že další na řadě budou sporttestry. Ano a už je to tady, firma Čong šhit musela pod pohrůžkou žalob u mezinárodních soudů vyrobit ženskou kolekci.
      Nejpřevratnější změnou je kratší pásek hodinek. Jediný nedostatek jsme shledali v absenci ženami často používaného kuchyňského minutového budíku pro vaření. Naopak přiložen je speciální EKG vodivý gel pro vlhčení pásu. Ten má podle nás pouze vyvolat dojem, že se ženy nepotí a vsugerovat nám pocit méněcennosti. Na druhou stranu je však třeba poznamenat, že jme pro něj při redakčním testu našli asi patnáct alternativních použití a můžeme zaručit, že jej rozhodně nevyhodíte.
Čong šhit



Test: Nová Dura Ace (5.9.2003)

      Při vývoji sady Dura Ace 2003 nezůstal na kameni kámen. Japonští inženýři vsadili na přírodní materiály v kombinaci s futuristickým designem a klasickým barevným zpracováním.Pod zavádějícím povrchem se skrývá poctivá řezbářská práce. "Letos jsme vsadili na dub, třešeň a jilm," říká přední vývojář firmy. Nový materiál si vyžádal převratná technologická řešení. Kvůli nedostatku širokých kulatin je tělo ergopáky v průměru v průměru o 0,5 cm užší. Klasický dubový octalink se vymačkával, a proto Shimano zvolilo obdobné řešení jako u letošního XTR. Jelikož norma nepřipouští překližku umožňující vyřezání devítstupňové kazety, byla použita tenčí a zákazníci se konečně dočkají magické desítky!
      S novou "Durou" má již zkušenost přední český sprinter Ján Svorada: "Osobně si myslím, že bych rád viděl toho kokota, který to vymyslel. Páky chytly asi po 500 km (což je o 150 km dříve než ty loňské) takový vakl, že shazovaly soupeře z kola, a brzdy jsem raděj nechal hned spálit. Ve firmě tvrdí, že naše prototypy měly zastaralou technologii moření čepů, ale já se spíš domnívám, že je to celý na hovno."

Versus

KLASICKÉ OBUTÍ
X
BEZPLÁŠŤOVKY
  Bezmála polovina březnového Vela je věnována problematice bezdušových plášťů. Nikde se však nehovoří o starší variantě obutí, tzv. "bezplášťovkách". Aby náš čtenář svými vědomostmi v pelotonu vynikal, přinášíme jejich podrobné porovnání s klasickou gumou.
  Nebudeme předstírat, že cílem článku je pokrytecké všemi akceptovatelné prohlášení, že vše má svá pro a proti, a hned uvedeme jedinou drobnější výhodu pláště - jízda na něm je pohodlnější, protože v porovnání s bezplášťovkou lépe tlumí nárazy.
  Zbytek testovaných vlastností se stal exhibicí bezplášťovky. Vynikla zanedbatelnou cenou (každý si ji může vyrobit odstraněním pláště a duše z ráfku), velmi nízkou
hmotností na obvodu kola (lze odstranit i pásku), vynikajícími záběrovými vlastnostmi v bahnitém terénu (otvory pro niple působí jako hrubý vzorek, který při jízdě po silnici nezvyšuje neuvěřitelně nízký valivý odpor). Testovací jezdci kola chválili také pro nulový počet defektů. U mnohých vyvolala dojem, že sama letí vpřed, což patrně způsobila absence pláště, který se na klasických kolech deformuje a doslova lepí k silnici. Další výhodou bezplášťovky je téměř absolutní adheze v zatáčce na ledě (při zbroušení hran ráfku).
  Bezplášťovky tedy doporučujeme každému jezdci bez ohledu na výkonnostní úroveň. Uvedený test proběhl na cyklokrosovém bicyklu s koly Ksyrium SSC SL.
KLASICKÝ PLÁŠŤ
Plus proti soupeři:
- Lépe tlumí nárazy, vhodnější pro starší osoby
- Tišší provoz











BEZPLÁŠŤOVKA
Plus proti soupeři:
- Nízká pořizovací cena
- Nejnižší možná hmotnost
- Odpadá nutnost huštění odpuzující od cyklistiky většinu žen a netechnických typů
- Nehrozí propíchnutí ani proražení
- Jedná se o velmi neotřelé řešení - buďte cool.


Versus

LEVÁ PÁKA DUALCONTROL
X
PRAVÁ PÁKA DUALCONTROL
Naše redakce využila příležitosti svézt se na kole osazeném hitem poslední sezóny, řadicím systémem dualcontrol (jehož hlavní výhodou je, že jezdec může zpomalit, aniž by sundal ruce z řadicích páček!). A protože na kole byly shodou okolností namontovány oba na našem trhu dostupné typy pák, levá i pravá, rozhodli jsme se přinést našim čtenářům jejich podrobné srovnání.
Hned zpočátku jsme si všimli rozdílného tvarování těla obou pák. Zážitky z jízdy naše domněnky potvrdily - levá páka lépe padne do levé ruky. Další překvapení přineslo řazení. Na rozdíl od brždění, kde se obě
pohybují páky v jednom směru, se totiž při změně převodů pohybuje každá jinak.
Obě páky měly sympatickou stříbrnošedou barvu a byly opatřeny černým velmi pohodlným gumovým madlem.
Inženýři Shimana se však dokáží vyžívat i v detailech. Teprve po cca 60 km jsme zjistili další drobný rozdíl, který tkvěl v počtu tzv. cvaků v páce. S levou dokázal průměrný testovací jezdec cvaknout jen dvakrát, zatímco s pravou se to dařilo většinou osmkrát. Tuto rafinovanou drobnost jezdci shodně označili jako "supráckou roztomilústku", která ukrátí volný čas při delších jízdách.
LEVÁ PÁKA
DUALCONTROL

Plus proti soupeři:
- výhodné řazení pro leváky
- méně cvaků - lepší identifikovatelnost polohy i pro starší osoby
- většině testovacích jezdců se zdála "prostě hezčí"
- v testu trvalo o 2 hodiny déle, než se rozpadla
PRAVÁ PÁKA
DUALCONTROL

Plus proti soupeři:
- rozpadla se blíže k domovu
- 8 cvaků nabízí zábavu na dlouhé hodiny
- při brždění jezdci nepadali přes řidítka
- na řidítkách byla výše, umožňovala pohodlnější posed




Versus

BRZDOVÉ ČELISTI CENTRIC
X
MĚNIČ PŘEVODŮ SHIMANO 600
Redakce stránek logicky očekávala, že dovozci a výrobci cyklistického zboží sami začnou poskytovat své zboží k testování a zajistí si tak bezplatnou reklamu. Základní pravidla marketingu našim obchodníkům bohužel ještě nic neříkají. Aby čtenáři nezůstali ochuzeni o zajímavá srovnání, zařazujeme test našich redaktorských komponentů.
Mnoho z Vás jistě stojí před volbou zda svému miláčkovi pořídit brzdy, či přehazovačku. My jsme k testování vybrali kultovní brzdové čelisti favorit centric a měnič převodů shimano 600 z roku 1994.
Již po prvních kilometrech se projevily výrazně lepší brzdné účinky centriků. Na druhou stranu museli testovací jezdci připustit, že šestistovka je neúměrně příjemnější na omak. Po delší jízdě se projevil další rozdíl - zatímco na brzdách se usazovaly hnědé a šedé nečistoty, na vodítku přehazovačky měly výhradně černou barvu. Pokud bereme v úvahu hmotnost, jako lepší vychází jednoznačně přehazovačka. Centriky mají na druhou stranu hezčí barvu, což ocení především příslušnice něžného pohlaví.
BRZDOVÉ ČELISTI
CENTRIC

Plus proti soupeři:
-historická hodnota
-jednodušší ovládání
-absence návarků pro košíky
-v testu se ani jednou nenamotaly do drátů
-nižší cena

MĚNIČ PŘEVODŮ
SHIMANO 600

Plus proti soupeři:
-nehrozí probrždění pláště
-vyšší přesnost řazení
-absence návarků pro košíky
-sportovní geometrie
-nerezonuje při brždění

NAHORU